8 Nisan 2008 Salı

Weblog Usability-II

Blog diyip küçümsememek lazım! İntranetlerde de etkin bir şekilde kullanılabiliyorlar.IBM in intranetinde kullandığı bloglar, firmayı 2006 yılının en başarılı 10 intraneti arasında soktu.
Kaldığım yerden devam ediyorum bloglar için geçerli olan usability kurallarına.

6) Yazılarınızı sadece yazılma tarihlerine göre sıralamayın, konularına göre de gruplara ayırın. Maksimum 20 kategoriniz olsun. Bir yazının altına gerçekten ait olduğu kategoriyi yazın, taglerle doldurmayın.
7)Okuyucularınız hangi sıklıkta yazılarınızın eklendiğine dair bir fikir sahibi olmalılar, örneğin bir süre boyunca her gün yazı girip, sonra ayda bir yazı girmeye başlarsanız, bu kullanıcılar üzerine olumsuz etki yaratacaktır ve okuyucularınızın bir kısmını kaybetmeniz çok muhtemeldir. Genellikle en iyi olan günlk update dir, ondan sonra haftalık ve aylık düzenli girişler geliyor. Yazacak bir şeyiniz yoksa sadece yazmış olmak için yazı yollamayın, bu da sonuçta siberalemde bir tür kirliliğe yol açıyor.
8) bir konu üzerine uzmanlaşmış/yoğunlaşmış olan logların okuyucu kitleleri her zaman aradığını bulmak isteyen, boşuna harcayacağı zamanı olmayan, yoğun insanlardır. Bu yüzden ondan bundan şundan yazmak yerine, belli bir alan üzerine yoğunlaşırsanız, özellikle B2B için, hedef kitleye ulaşmanız daha muhtemeldir.
9) Altına imzanızı attığınız her yazının sizin için bir referans olduğunu unutmayın, özellikle profesyonel olarak çalıştığınız alanda blog yazıyorsanız, adınızı internette aratan biri yazılarınızla karşılaşacak ve sizin hakkınızda fikir sahibi olacaktır.
10) Bu kurala benim de en yakın zamanda uymam gerekiyor: blogspot, typead ile biten blog isimleri profesyonel iş yaşamında aol.com, gmail, yahoo, hotmail gibi bir mail hesabı ile çalışmaya benziyor, daha az ciddiyet duygusu uyandırması mümkün. Yanlış anlaşılmasın: benim de bunların hepsinden mail hesabım var. Bu ön yargı gibi gelebilir size, ama unutmayın ki internet dünyasında işler çok hızlı yürüyor, izlenimler bile bir kaç saniyede ediniliyor. Bu kuralı uygulamak izleyenler için Wordpress adlı Açık Kaynaklı Blog içerik yönetimi yazılımını öneriyorum. Bir çok özelliği var ve türkçe olarak da kurabiliyorsunuz.

Dönüp de bu 10 kurala baktığımda, bu kuralların kullanıcının blogdaki deneyimine pozitif katkı sağlamak yanında, blog sahibine de bir o kadar katkı sağlayan yanları olduğunu görüyorum.

11. inci kuralı da ben ekliyorum: yazdığınız yazıların yazılım şekline, dilbilgisi ve noktalama işaretlerine dikkat edin. Konuşur gibi yazmak isteyebilirsiniz, yazılarınız daha akıcı olsun diye, ama bu da anlaşılması zor yazılar yazmanıza yol açabilir. Kullanıcı kitlenizin kullandığınız spesifik kelimeleri bilmeme ihtimaline karşın ya jargondan kaçının ya da kullanacağınız bu kelimelerin açıklamasını yazının başında bir yerde yapın ve ondan sonra o kelimeleri kullanın.

Blog dünyasında fark yaratmak ve düzenli okuyuculara sahip olmak için bu 10 altın kuralı uygulamakta fayda var.

Hiç yorum yok: